Με αφορμή την κριτική που δέχεται από την αξιωματική αντιπολίτευση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Κολεγίων το Υπουργίο Παιδείας εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο Τύπου:
Η αλήθεια για τα «Κολέγια» κύριε Τσίπρα
Για 4 χρόνια η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναγνώριζε κανονικά την επαγγελματική ισοδυναμία των αποφοίτων των λεγόμενων κολλεγίων, ως όφειλε με βάση το Ενωσιακό Δίκαιο.
Επί 4 χρόνια οι προκηρύξεις ΑΣΕΠ της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναγνώριζαν κανονικά την επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων. Ενδεικτικά:
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών - 2018.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα - 2018.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης - 2018.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης - 2017.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού - 2018.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για 186 θέσεις τακτικού προσωπικού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού - 2018.
▪ Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στα δικαστήρια στο Υπουργείο Δικαιοσύνης - 2017.
Και προκηρύξεις συγκεκριμένα για εκπαιδευτικούς:
- Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης 2018. Υπογραφή: Κωνσταντίνος Γαβρόγλου
- Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής 2017. Υπογραφή: Κωνσταντίνος Γαβρόγλου
- Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης 2016. Υπογραφή: Νικόλαος Φίλης.
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
Λίγους μήνες πριν τις εκλογές και για να γίνει προφανώς αρεστή σε ένα συγκεκριμένο ακροατήριο, η τότε Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να κηρύξει τάχα πόλεμο στα κολλέγια και ψήφισε διάταξη που αποκλείει τους αποφοίτους τους από συμμετοχή σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικών. Και αυτό σε πλήρη αντίθεση με ό,τι έκαναν έως τότε!
Η υποκρισία λοιπόν του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει…
Τι κάνει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας:
• Η χώρα συμμορφώνεται προς το Ενωσιακό Δίκαιο, σε συνέχεια της επιστολής 4061/2019 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία επιρρίπτει στη χώρα μας ότι δεν επιτρέπει τη συμμετοχή στον διαγωνισμό βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ, συνεπεία της κατάργησης της σχετικής ρύθμισης από το ΣΥΡΙΖΑ.
• Στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύµατα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον συνοδεύονται είτε από αναγνώριση ακαδηµαϊκής ισοτιµίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., είτε από απόφαση αναγνώρισης επαγγελµατικών προσόντων κατ’ εφαρµογήν του π.δ. 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελµατικής ισοδυναµίας τίτλου σπουδών τριτοβάθµιας εκπαίδευσης µε συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.
• Σημειώνεται πως η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής αποφάνθηκε επί του άρ. 50 ότι η υποχρέωση των κρατών-µελών να αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ικανότητες, τις οποίες πιστοποιεί τίτλος σπουδών που έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-µέλος, βασίζεται ευθέως στο πρωτογενές δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, ειδικότερα, στις διατάξεις που προστατεύουν την ελευθερία κυκλοφορίας των εργαζοµένων και την ελευθερία εγκατάστασης.
• Η ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων συνιστά θεμέλιο λίθο της ΕΕ.
• Η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας ρυθμίζεται από το Ενωσιακό Δίκαιο. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, θα μπορούσε η Ελλάδα να οδηγηθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
• Ως προς την ποιότητα των εν λόγω πτυχίων, να σημειωθεί ότι τα μαθήματα και οι εξετάσεις κάθε εξαμήνου καθορίζονται από το πρόγραμμα σπουδών του εκάστοτε συνεργαζόμενου Πανεπιστημίου υπό την εποπτεία της αρμόδιας Αρχής της χώρας προέλευσης (π.χ. στη Μεγάλη Βρετανία ο φορέας NARIC, αντίστοιχος με το ΔΟΑΤΑΠ).
• Επιπλέον, η νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στο αρμόδιο όργανο (τέως ΣΑΕΠ νυν ΑΤΕΕΝ) να επιβάλει στον ενδιαφερόμενο αντισταθμιστικά μέτρα (π.χ. εξέταση μαθημάτων) ή και πρακτική άσκηση, προκειμένου να διασφαλίζεται πλήρως ότι ο απόφοιτος είναι κάτοχος συγκρίσιμου τίτλου με τους κατόχους τίτλων της ημεδαπής.